IMG_8394 (2)Vorige maand heb ik geprobeerd dit blog af te stoffen, dus hoog tijd om ook weer wat berichten te gaan plaatsen. Gelukkig heb ik niet stil gezeten achter mijn naaimachine, dus er is genoeg te vertellen.

Pasgeleden ben ik weer eens een zaterdag naar mijn lieve vriendin in Utrecht geweest. Het was heerlijk om haar te zien en het was heerlijk om samen weer eens naar de lapjesmarkt te gaan. Ooit waren wij huisgenootjes en zaten we samen op naailes, toen fietsten we regelmatig samen even naar de lapjesmarkt. Nu is dat iets speciaals geworden.
Op de lapjesmarkt ben ik goed geslaagd! Ik zocht stof om een jurk en een trui voor mezelf te kunnen maken, die heb ik allebei gevonden. Ook vond ik fantastische engelse drop tricot. Die moest ik hebben!

Thuis gingen de lappen stof direct de wasmachine en de droger in zodat ik ze snel zou kunnen verwerken tot wat ik in mijn hoofd had. Ik zocht in oude Ottobres naar patronen voor raglanshirts en vond die zowel in Elins als in Nathans maat. Voor Nathan hoefde ik het patroon amper aan te passen, voor Elin moest het verlengd worden tot jurk. Snel knippen en achter de lockmachine om het jurkje en shirt in elkaar te zetten. Ik houd van mijn lockmachine en van werken met tricot. Het geeft zo snel een mooi resultaat. Het jurkje voor Elin moest ik nog wel smaller maken, het leek net een nachtpon. Maar het eindresultaat mag er wezen! Elin wil graag topmodel worden als ze later groot is, dus die vond het geen probleem om even te poseren. Nathan heeft nog steeds geen idee dat het best leuk is als je lacht op een foto. Of in ieder geval je mond niet raar vertrekt. En even stil zit. Ach ja, ook zo vind ik ze om op te vreten!

IMG_8406 (2) IMG_8426 IMG_8428 IMG_8429 IMG_8430 (2)

