Soms heb je een nieuwe tas nodig. Niet omdat de vorige op is, maar gewoon, omdat je een nieuwe tas nodig hebt.
Ik had een idee in mijn hoofd hoe mijn tas eruit moest komen te zien. Hij moest half rond worden aan de bovenkant. Ik wilde dat er een a4 map in zou kunnen passen. En hij moest niet te diep worden, want ik heb al genoeg tassen waar ik diep in moet graaien om mijn spullen te vinden. Ook wilde ik dat er een vakje in zou zitten voor mijn mobiel, en een vakje met een rits. En het is ook makkelijk als je je sleutelbos vast zou kunnen maken in je tas. En o ja, het moet er ook nog een beetje leuk uitzien.

Het handige als je zelf kunt naaien, is dat je dan die tas ook kunt maken. Ik pakte patroonpapier en tekende een patroon, waarvan ik hoopte dat het op mijn ideale tas zou gaan lijken. Op zoek naar mooie stof, dat is misschien nog wel het lastigste deel. Soms heb ik best moeite voor me te zien hoe een stof gaat uitpakken als eindproduct. Fournituren shoppen en aan de slag maar.

IMG_8687 (2)

Dit is de tas! Ik vind het een plaatje.

IMG_8670 (2)

Hij blijft ook heerlijk wijd openstaan, zodat je je spullen goed kunt vinden. Erg prettig.

IMG_8682 (2)

En er past genoeg in. Naast dit stop ik er meestal nog een luier en billendoekjes bij. Past prima.

IMG_8683 (2)

Er zit een vakje in voor mijn telefoon. Die zou ik kunnen gebruiken, maar meestal vind ik mijn telefoon toch ergens op de bodem van de tas.

IMG_8672

En kijk! Het haakje voor de sleutels. Al heb ik hier het bijpassende make uptasje eraan gehangen.

IMG_8680 (2)

Altijd handig, zo’n tasje. Nu nog leren om de lippenbalsem ook weer terug te doen na gebruik…

 

