Ik ben dol op baggy, zachte broekjes voor mijn dreumes. Het was nogal een zoektocht naar het ideale patroon, veel broekjes vallen bij hem wijd. En dat vind ik er dan zo pyjama-achtig uitzien. Daarom ben ik nogal gaan schaven aan bestaande broekpatronen. Dat lukte best aardig.

DSC_0903

Dit is dus zo’n te wijd broekje. Ik had het al smaller getekend dan het patroon aangaf, maar nog te baggy.

In een eerdere blogpost liet ik al een beter gelukt broekje zien. Maar het was zo saai, zo alleen maar een broekje. Ik vond dat dat wel beter kon. Ik tekende een patroon aan de hand van een goed zittend broekje en ging aan de slag. Het werd uiteindelijk best een leuke broek, al zie ik nog genoeg puntjes die ik kan verbeteren. De versie hieronder is ook lekker warm, de blauwe tricot loopt door onder de pijltjestricot, het zijn eigenlijk twee broekjes in elkaar geschoven. In deze versie zitten geen zakken. Een dreumes heeft die nog niet nodig. De volgende versie wil ik voor mijn kleuter maken. Daar mogen flinke zakken in komen, wat een verzamelaar is dat.

IMG_8807 (2)

Tadaa! Het zelfontworpen broekje

IMG_8809 (2)

Natuurlijk ook een foto van de achterkant

IMG_8812 (2)

Geweldige combinatie toch ❤

IMG_8817 (2)

Het model wilde best op de foto, maar niet zijn broek showen.

IMG_8816 (2)

Drie keer raden wat hij hier staat te doen…

 

 

 

