DSC_1158

Dat kun je wel zien dat is zij!

Al een ruime maand geleden werd mijn meisje 5 jaar! Uiteraard hebben we dit uitgebreid gevierd en maakte ik ook dit jaar weer een verjaardagsjurk. De louisa dress van Compagnie M werd het ditmaal. Dat ik deze jurk nog niet eerder heb gemaakt, wat een ontzettend mooi patroon is het. Ik maakte de mouwen iets langer door er manchetten aan te zetten.

De gebloemde stof liet ik doorlopen aan de achterkant. Dat was ook met de beschrijving die bij het patroon zat nog best even puzzelen, maar het is gelukt.

Dit jaar mocht Elin ook een feestje geven. Ze wilde een Elsafeestje, hoe kan het ook anders. En of ik voor iedereen een Elsajurk wilde maken. Nou, ehm, zijn Elsacapes ook goed? Zo gezegd zo gedaan. Ik haalde lichtblauwe goedkope stof bij de winkel en tekende een cape, wat niet meer is als een halve cirkel en een capuchon. Met de lockmachine zaten de capes zo in elkaar.

De uitnodigingen moesten ook van Elsa zijn. Gelukkig is daar Pinterest en kwam ik een leuk en uitvoerbaar idee tegen. Met blauw karton, wat lichtblauwe tule en een glimmend lintje maakte ik de uitnodigingen.

Op het feestje zelf gingen de dames cupcakes versieren, en Elsakroontjes versieren. Ik had in de stoffenwinkel lichtblauw tassenvilt gevonden en daar had ik kroontjes uit geknipt. Met glitters, lint en plaksteentjes konden de meisjes hun eigen kroon mooi maken.

Na nog wat spelen, nagels lakken en pannenkoeken eten zat het feestje erop. Maar de verjaardagsvreugde was nog niet over. Getrakteerd moest er worden! Op school en op dansles. Op school trakteerde ze vlinders, plastic zakjes die door een versierde wasknijper bijeen werden gehouden en waar in de ene ‘vleugel’ popcorn zat en in de andere druiven. Op dansles werden er mandarijntjes getrakteerd met een snoepmondje.

En eindelijk brak ook de dag aan dat alle visite zou komen. En dat ze haar Elsataart zou mogen zien. En dat ze heel veel cadeautjes zou krijgen. Ze is inderdaad goed verwent. En de Frozentaart was prachtig en heerlijk. En nee, die is niet door mijzelf gemaakt. Wat een feest was het, al die dagen. Ze kan nu al niet wachten tot ze weer jarig is.IMG_8763 (2)

