Omdat Nathan begin april alweer 2 jaar wordt, werd het wel eens tijd om na te denken over een verjaardagscadeau voor hem. Mijn lief stelde een tafeltent voor. Superleuk natuurlijk, maar ook gruwelijk veel werk voor de perfectionist in mij die daar dan weer vanalles aan en op verzint, zoals je hier kunt zien. Ik wilde een tipi. Eerder maakte ik er al een voor een buurjongen en sindsdien wil mijn oudste er ook eentje. Daarom krijgt de jongste er nu een voor zijn verjaardag. Logisch toch?

Ik kocht mooie stevige stof en naaide een tipi. Maar dan is het nog niet klaar. Er moest een zacht speelkleed in. En zo’n tipi verdient ook wel wat aankleding. En in een tipi hoort een indiaan. Een speelkleed werd genaaid. Een indianentooi was ook zo klaar. Van vilt maakte ik twee veren voor over de bamboestokken. Datzelfde vilt gebruikte ik ook voor een wolkenkussen voor in de tipi.

Tot zover het voor mij niet al te ingewikkelde gedeelte. Toen wilde ik de tipi op de foto zetten. Hahaha. Ooit volgde ik een korte cursus fotograferen. Ik bakte er niet veel van helaas. En een grote tipi mooi fotograferen in een vol huis is best een opgave. Vooral als je alle foto’s daarna moet croppen om alle zooi niet op de foto te hebben. Dus ik bedacht dat ik wel even naar het strand ging voor een leuke foto van de tipi.

Zo gezegd zo gedaan. Op naar het strand, prachtig blauwe lucht, aangename temperatuur en een zacht briesje. Heerlijk weer. Maarja, dat briesje was best een uitdaging, aangezien ik geen scheerlijnen bij me had voor de tipi. En misschien moet ik de volgende keer ook even controleren of het kaartje van de fotocamera niet bijna vol is. Fotograferen met obstakels dus. Maar de tipi staat er mooi op. Al is hij niet heel netjes opgezet. En moest ik het tentdoek stutten met wat zand.

IMG_8872IMG_8875 (2)

IMG_8861

Veertjes om het af te maken.

IMG_8868 (2)

Het speelkleed heeft een grijsgroene wafelstof aan een kant.

DSC_1419

En zwarte kruisjes aan de andere kant.

DSC_1418

De vilten veren voor over de tentstokken.

DSC_1424

Ik ❤ dit kussen

DSC_1426

Van deze mag ik van mijn dochter nog een tweede maken voor haar.

Ik ben erg gelukkig met hoe alles is geworden!

Wil jij nu ook een tipi? Dat kan, stuur me een berichtje. Ook het speelkleed, het kussen en de verentooi maak ik op bestelling.

