En ik vind hem niet mooi…

Een aantal maanden terug ontdekte ik de panelen van Bambiblauw.be. Prachtige panelen waar ik direct wat mee wist te maken. Nathans verjaardagstrui bijvoorbeeld. En voor allebei de kinderen een zomerjas. Tot zover ging het goed. En toen ging ik de fout in. Ik liet mijn dochter zelf het paneel voor haar zomerjas kiezen. Lief zachtroze met een poesje erop. Panelen werden besteld en vorige week ging ik vol goede moed naar de plaatselijke stoffenwinkel om een bijpassende stof te vinden. Dat bleek een flinke opgave. Ik had in mijn hoofd het idee om het lichtroze te combineren net geel. Maar de juiste kleur geel was niet te vinden. Dan maar roze. In de hele stoffenwinkel genoeg roze te vinden, maar maar een rol stof in de juiste tint.

Dit weekend ging ik nog steeds vol goede moed achter de naaimachine zitten en naaide ik de jas. Hij zit netjes in elkaar. De stoffen passen prima bij elkaar. Ik gok zomaar dat mijn dochter het een mooie jas vind en hem vanmiddag al aan wil naar school.

Maar ik vind hem niet mooi… Het glazuur springt van mijn tanden vanwege het hoge schattigheidsgehalte. Mijn stoere, vrolijke meisje heeft nog nooit zo’n zoet jasje gehad.

Het paneel is nog steeds erg mooi. Al had ik zelf niet voor het poesje gekozen, maar goed, ik besloot toen om mijn dochter te laten kiezen. In een andere stoffencombinatie had het me waarschijnlijk ook mooier geleken, maar ik kon echt de goede stof er niet bij vinden. Nou ja. Hij is af.

Zal ik hem toch maar laten zien?

IMG_20160418_095551~2DSC_1629~2DSC_1631~2DSC_1632~2

